Teknik Terimler...

Cevapla
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 19:14
Konum: Almanya
İletişim:

Teknik Terimler...

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 16:06

16V: 16 subaplı motor

1dın:1,12sae

1kw:1,34ece

1kw:1,35PSdın

ABC(Active Body Control): Otomobilin yana yatmasını engelleyen elektronik sistem

ABS (Anti Blockier System): Panik fren anında tekerleklerin kilitlenmesini önleyen elektronik sistem

AC: Klima

AQUAPLANNING: Hızlı bir şekilde bir su birikintisine girildiğinde, aracı lastiklerinin su yüzeyinde yüzmesi, yerle teması kaybetmesidir olayıdır

AKTİF GÜVENLİK: Otomobilde güvenliği arttıran elemanların tümü ABS, ESP, lastikler, aracın aerodinamik yapısı, frenler, yol tutusu gibi

AWD: (All Wheel Drive) 4 tekerlekten çekiş

BAS: Sistem sürücünün fren pedalına sonuna kadar basması gerektiği durumlarda aksini tespit ederse frenlemeyi kendisi yapıyor

BOXER MOTOR: Silindirlerin aynı düzlemde(180 derece) karşılıklı olarak konumlandırıldığı motor

CBC: Arka akstaki fren sisteminin optimal kullanımını sağlıyor

COMMON RAIL: Dizel motorlarda kullanılan yüksek basınçlı enjeksiyon sistemi

CRUISE CONTROL: Hız sabitliyici sistem

CVT: Sürekli değişken zamanlı otomatik şanzıman

CVVT: Volvo’nun Vtec tarzı motoru

CW: Sürtünme katsayısıOtomobilin rüzgara karşı direnci

DIN: Deutsches Institut für normung

DISTRONIC: Elektronik takip sistemiSistem öndeki araçla olan mesafe tehlikeli şekilde azalınca motor gücünü azaltıyor yada fren yapıyor

DOHC: Üstten çift egsantrikli motor

DSP(Dynamic Shift program): Sürücünün kullanım tarzına göre vites değişimini hızlı yada konforlu yapan akıllı otomatik şanzıman

EAS(Elektronik Active Steering): Aktif direksiyon sistemi Acil durumlarda kontrolun kaybolmasını engelliyor

EBD-EBV: Elektronik fren gücü dağıtıcısı

ECE: Economic Commission for Europe

ECOTEC: Opel’in ekonomi,ekoloji ve teknoloji anl¤¤¤¤¤ gelen motoru

EDLS: Elektronik Diferansiyel Kilidi

EPS (Elektro Power Steering): Elektrik motorlu hidrolik direksiyon sistemi

ESP (Electronic Stability Program): Elektronik savrulma önleyici sistem

FADING: Fren disklerinin ve kampanalarının aşırı ısınmasından dolayı fren etkisinin zayıflaması olayı FPS: Yangın önleme sistemi

FSI: VW’nin “Direkt Enjeksiyonlu benzinli” motoru

GDI: Mitsubishi’nin “Direkt Enjeksiyonlu benzinli” motoru

GRIP: Yol tutuş'un ingilizcesi

HB: Hatch Back5 kapılı otomobil

HDI: Peugeot’un common-rail teknolojisiyle ürettiği dizel motora verdiği isim

HEAD UP DISPLAY: Gösterge tablosundaki bilgileri(hız,devir) ön cama yansıtan sistem

HIBRID MOTOR: Bu sistemde biri benzinli diğeri elektrikli 2 adet motor vardır

IMMOBILISER: Motoru ve otomobilin elektrik sistemini hırsızlığa karşı kilitliyen şifreli elektronik sistem

INTERCOOLER: Turbo kullanılan motorlarda havayı soğutan sistemdir

JIS: Japanese Industrial Standart (jıs=dın)

KARE MOTOR: Strok ve silindir çapı eşit motorlar(Opel’in Ecotec’i)

KOMPRESÖR: Amacı turbo ile aynıdırFakat gücünü kayış yardımıyla motordan alır

KW: Kilowatt

MPV: Çok amaçlı araç(Opel Zafira)

NAVIGASYON: Akıllı yön bulma sistemi

PASİF GÜVENLİK: Bir kaza durumunda yolcuların güvenliğini sağlayan etkenlerdir Emniyet kemerleri, airbag, kapı içi çelik barlar, arabanın darbe emme yapısı vs gibi

PATS: Ford’un pasif güvenlik sistemiSistem alarm ve immobilizer içeriyor

PREM AIR: Radyatörden gelen havayı filtre ederek zararlı ozon gazlarının %75’ini oksijene çeviren sistem(Volvo)

PSM (Porsche Stability Management): Porsche'un kendine özgü, ESP'yle aynı işi gören sistemi

QUATTRO: Audi’nin 4 tekerlekten çekiş sistemi

REAL-TIME ÇEKİŞ SİSTEMİ: Çekiş normalde ön tekerleklerdedirFakat ön tekerlekler patinaja düşerse sistem çekiş gücünü otomatik olarak arka tekerleklerede iletir(Honda HR-V)

SAE: Society of Automotive Engineers

SELESPEED: Tiptronic’den farkı manuel olmasıFakat otomatik ve yarı otomatik olarakda kullanabiliyor

SLS: Otomobilin yüksekliğini otomatik olarak ayarlayan sistem(Off Road araçlarda kullanılıyor)

SOHC: Üstten tek egsantrikli motor

SRS: Ek güvenlik sistemi havayastığı/emniyet kemer gergisi

SUPER SELECT: Tekerlek çekişini ihtiyaca göre ayarlayan sistemBu sistemde çekiş 4 şekilde oluyor1-Sadece arka tekerleklerden 2-Ön ve arka tekerlekler arasında dağılım 3-Ön ve arka tekerlekler arasında eşit dağılım 4-Arazi şanzımanıyla devreye giren klasik dört tekerlekten çekiş

SUV: Sportif habi aracı(Honda HR-V,Toyota Rav4)

TAS(Travel Assist System): Bu sistem bağlı olduğu GSM hattı sayesinde kaza anında otomatik olarak sos gönderiyor

TCS(ASR-ETC): Patinaj(çekiş) kontrol sistemi

TDI: Turbo Dizel Enjeksiyon

TIPTRONIC: Şanzıman ister otomatik ister manuel olarak kullanabiliyor

TPC: Elektronik lastik basınç kontrolu

TURBO: Motor’a daha fazla hava girmesini sağlayan sistemGücünü egsoz gazından alır

TWIN SPARK: Silindir başına 2 adet buji

VANOS: Bmw’nin değişken zamanlı subap kontrol sistemli motoru

VTEC: Honda’nın “değişken zamanlı egsantrik mili kontrol sistemli” motoruna verdiği isim

VVT-İ: Toyota’nın “değişken zamanlı subap kontrol sistemli” motoruna verdiği isim

WANKEL MOTOR: Piston ve segman gibi parçaları bulunmayan, elektrikli motorlara benzer bir şekilde blogun ortasindaki rulmanli bir parcanin bloga giren benzinin ateslenmesiyle donmesiyle cok kucuk hacimlerden cok yuksek gucler cikartabilen bir motor tipidir (Ornek: Mazda RX-7 1308cc 255bg!) Bu verimli yapilarina ragmen tamirlerinin neredeyse imkansiz olmasi nedeniyle neredeyse hic tercih edilmezler

YAKIT HÜCRELİ MOTOR: Hidrojenin oksijenle tepkimeye girmesiyle elde edilen elektriğin elektrik motoru yardımıyla harakete dönüştürülmesi
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir