1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Fren Limiti

Gönderilme zamanı: 21 Eyl 2008, 15:10
gönderen moments
Fren pedalına tekerleklerin tam kilitlenme noktasından bir parça daha az bir basınç uygulanarak yukarıda sözü edilen olumsuz durumların ortaya çıkmasını önlerken fren mesafesi ve süresini en az değerde tutmaktır

Fren limiti bir çok parametreye bağlı olarak değişim göstermektedir Bunları iki grupta toplamak mümkündür

1 Fren limitini alçaltan (tekerleklerin daha kolay kilitlenebileceği) etkenler:

- Meyil inme

- Sıklıkla tekrarlanan tümsekler ve çukurlar

- Gevşek yüzey kaplamaları (tozlu, mıcırlı ve toprak yollar)

- Su, yağ, çiğ gibi kayganlığı arttırıcı etkiler

- Büyük kamber açıları ve yolun gidiş doğrultusuna dik yöndeki eğimi

- Aşırı sıcak veya soğuk lastikler

2 Fren limitini yükselten etkenler:

- Meyil tırmanma

- Temiz ve kuru yol yüzeyleri

- Uygun sıcaklıktaki lastikler

Yapılması gereken şey; sürüş esnasında yukarıdaki etkenlerin varlığını ve değişimini sürekli olarak izleyip değerlendirerek fren limitine olacak etkilerini göz önüne almaktır Diğer bir değişle yol durumu değerlendirilmeli ve tekerlekleri kilitlemeksizin en yüksek fren gücü uygulanacak şekilde pedala uygulanan basınca karar verilmelidir