Dump Valve / Blow-Off Valve

Cevapla
     
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 18:14
Konum: Almanya
İletişim:

Dump Valve / Blow-Off Valve

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 15:37

Fabrika çıkışı turbolu bütün otomobillerde aslında blow off bulunmaktadır fakat hiç biri sonradan takılan bovlar kadar işlevsel değillerdir


Dump Valve ve Blow-Off Valve işlev olarak aynı olup, Blow-Off Valve bu sistemin gazdan çekmelerde "Çufff" benzeri sesi çıkartanıdır

Dump Valve nedir, ne işe yarar?
Dump Valve, turbo beslemeli otomobillerde turbo basıncını sürekli yüksek tutarak gaz tepkisini arttırmak için üretilmiş bir parçadır

Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır Dump Valve işte bu performans kaybını önlemek için vardır

Dump Valve vasıl çalışır?
Ayağınızı gazdan çektiğinizde Dump Valve hemen devreye girerek turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz

Dump Valve'in faydaları?
* Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır

* Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir

* Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar

* valve gaz kelebeği kapalı olmasına rağmen turbodan basılan hava maf sensörüyle turbo arasındaki hortuma verirBu hava tekrar gaza basmanla turbodan tekrar geçer ve motora girerYani bir birim havayı iki defa turbonun ısısına maruz bırakmış oluyorsunuzGenellikle bov ların pallerin hızını kesmemek için yapıldığı söylenirolayın kullanıcı yönünden pek düşünülmeyen noktasıda şudur:

Isınmış havadaki oksijen oranı düşük olacağı için yanma daha sağlıklısız olacaktırSağlıksız yanmayla eksoz gazlarının mukavemetide düşecek ve turbo palllerini sağlıklı bir yanmaya oranla daha az çevirecek buda maximum basınca gelmekte ekstra zamana ihtiyaç duyulmasına neden olacaktırBu zamanada lag denmektedir
Kısacası bov sayesinde anlık tepkimeleri bir miktar daha iyi olacaktır
Bov un bir kötü yanı gazdan ayağınızı çektiğinizde turbo maf sensöründen hava çekmeye devam edecek ve anlık siyah dumanla karşılaşabileceksiniz (bu durum genellikle audi ve vwden tanıdğımız 18t motorlar için geçerlidirDump valve kullanılması tavsiye edilmektedir)

GREDDY
grdyboveh9.jpg
grdyboveh9.jpg (8.27 KiB) 1262 kere görüntülendi
HKS
hksssqvso4.gif
hksssqvso4.gif (12.37 KiB) 1263 kere görüntülendi
BLITZ
blz70039ky0.jpg
blz70039ky0.jpg (22.42 KiB) 1262 kere görüntülendi
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

Sosyal Medya'da Paylaş

     

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir