Akü dikkat ister...

Cevapla
     
Kullanıcı avatarı
moments
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
Mesajlar: 5033
Kayıt: 14 Ağu 2008, 18:14
Konum: Almanya
İletişim:

Akü dikkat ister...

Mesaj gönderen moments » 21 Eyl 2008, 15:44

Zayıf akülerin otomobili çalıştırmaması, özellikle kış sabahları sık karşılaşılan bir durumdur Ve yoğun bir günün başlangıcında otomobile binildiğinde marş motorunun dönecek gücü bulamaması, ilk saatleri kabusa çevirebilir Böyle durumlarda çoğu kimsenin aklına ilk gelen otomobili iterek çalıştırmak ya da yaygın deyişle ``vurdurmak'' olur Ancak üretici firmalar bu uygulamanın motor ve elektronik sistemlerde hasar yaratabildiğinden sakıncalı olduğunu belirtiyorlar Bu durumda akü takviye kabloları en önemli donanım haline gelir Ama bu işlemi yaparken de takviye kablolarının doğru bağlanışı çok önemli olduğundan büyük dikkat ve özen gerekiyor
Takviye kabloları çoğunlukla bagajın en dibinde, en karanlık köşesinde veya daha kötüsü evde ya da garajda durur Oysa ki akünün durumundan da haberdar değilseniz özellikle kışa girerken takviye kablolarını otomobile yerleştirmekte yarar vardır Soğuk bir geceden sonra marş motoruna yeteri kadar elektrik gitmediğinde motor çalışmayacağı gibi marş motorundaki herhangi bir arıza da takviye kablosuna ihtiyaç duymaya neden olabilir

Kutup başlarına dikkat
Aslında çoğu kişinin uygulamada karmaşa yaşamasına karşın akü takviyesi son derece basit bir işlemdir Takviye alınacak aracı çalışmayan araca olabildiğince yaklaştırıp akü kutup başları arasında artıyı artıya, eksiyi eksiye bağlamak yeterli Akü takviyesi yapılırken takviye alınan diğer aracın çalışır durumda olması gerekir Sanıldığı gibi artı yada eksi kutupların önce bağlanmasının herhangi bir önemi de yok
Ne yazık ki çoğu sürücü takviye yaparken kabloların akünün kutup başlarına doğru olarak nasıl bağlanacağını bilmiyor Doğru bağlantının nasıl yapılacağını bilmek çok önemli, zira sadece bir kez bile ters bağlantı yapmak, siyah ve kırmızı kabloları karıştırıp birbirine temas ettirmek önemli sorunlara yol açabilir Örneğin eksi kutuba bağlanacak olan siyah kablo motor bölümünde parlak bir parçaya değil de bitmiş akünün eksi kutbuna bağlandığında oluşan en ufak kıvılcım, aküden sızan patlayıcı gazın ateşlenmesine neden olabilir Bu kimyasal reaksiyon eski akünün sonu demektir ki takviyeyi yapan kişi de zarar görebilir Akü şarjı için kablo satın alırken kalınlığı ve uzunluğuna da dikkat etmek gerekir Standart dışı ince bir kablo kullanıldığında, üzerinden yüksek güç geçen kablolar ısınıp zarar görebiliyor Bu konuda alınan ürünün standart boy ve kalınlıkta olduğunu kontrol etmek gerekir
Başka bir otomobilin aküsünden takviye yapılıp motor çalıştığında bitik olan akünün tamamen şarj edildiği anlamı çıkmamalı Akü hücrelerinin içine güç girmesi için otomobilin en az 10-15 dakika çalıştırılması gerekir Sürekli başka sürücüleri durdurup, takviye rica etmek istemeyenlerin akülerini şarj ettirmelerinde veya yenilemelerinde yarar var Tabii bütün kabahati aküye yüklemek yerine şarj dinamosunun da kontrol edilmesi gerekir
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!

çelik kapı çeyiz

Cevapla

Sosyal Medya'da Paylaş

     

“Teknik Bilgiler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir