A - D
4WD :
Four wheel drive- Dört çekiş sistemi
16V:
16 sübapli motor
1din:
1,12 sae
1kw:
1,34 ece
1kw:
1,35 PSdin
A-sütunu:
On kapıların taşındığı dikey karoser sütunu Tavana kadar uzanıp on cami sınırlar A-sütunu gibi B ve C sütunları, station'larda D sütunu da bulunur
ABC (Active Body Control):
Otomobilin yana yatmasını süspansiyonun içindeki havanın basıncı ile oynayarak engelleyen elektronik sistem
ABS (Anti Blocker System):
Panik fren anında tekerleklerin kilitlenmesini önleyen elektronik sistem Frenlerin aşınmasını azaltır, daha önemlisi fren anında manevra yapma şansı verir Her bir tekerdeki sensörler, dövme sayısına bağlı olarak bloke riskini belirler Teker tekrar yol tutuş sağlayıncaya dek fren gücünü azaltır
Atık Gazlar:
Egzostan çıkan çeşitli gazlardır Kimyasal arıtma için katalizatör kullanılır
Atık gaz normu:
Araçların çevreye ne kadar gaz verebileceklerini belirler 112000'den itibaren Avrupa'da Euro3; 112005 ve 2006'da ise Euro4 normları geçerli
AC: Klima
ACC:
Adaptive Cruise Control Trafikteki diğer araçların hızına uyan ve aradaki mesafeleri düzenleyen sistem Özellikle yük taşıma araçlarının trafik akışını güvenlik açısından olumsuz etki etmemesini kolaylaştırır Daimler Chrysler tarafından geliştirilmiş diğer sistem de yanal çizgilere göre mesafe düzenler
ACEA:
Avrupalı Otomobil Üreticileri Birliği En büyük işlevi, motor yağları ile ilgili bir norm belirleyerek benzin istasyonlarında sürücülerin islerini kolaylaştırmaları idi
AQUA PLANNING:
Hızlı bir şekilde bir su birikintisine girildiğinde, aracı lastiklerinin su yüzeyinde yüzmesi, yerle teması kaybetmesi olayıdır
Aktif gergili emniyet kemerleri:
Çarpışma anında çok hızlı şekilde kemer gerilerek yolcuyu tepki hareketinden korur
Aktif Güvenlik:
Otomobilde güvenliği arttıran elemanların tümü ABS, ESP, lastikler, aracın aerodinamik yapısı, frenler, yol tutusu gibi
Aerodinamik:
Hava akimi bilimidir Otomobiller için çok önemlidir, çünkü düşük rüzgar direnci ile yakıt tüketimi de düşerEn iyi direnç değeri otomobiller için cw=0,26 iken arazi araçlarının kotu aerodinamiği ile 0,45'e dek çıkabilir
ASR:
Anti-Schlupf-Regelung(Anti patinaj kontrolü) Çekiş sağlayan tekerlerin boşa dönmesini engeller ve sürüş stabilitesini yükseltir İki yolla olur; elektronik olarak motor gücü azaltılır ve/veya donen teker frenlenir ASR, Mercedes tarafından kullanılan kısaltmadır Traction Control, farklı üreticiler tarafından farklı şekilde kullanılır; ETC, TC veya TCS gibi
ATF:
Otomatik şanzıman yağı Hidrolik direksiyonda da kullanılır
AWD:
Dört çeker otomobillerinin kullandığı kısaltmadır
BAS:
Sistem sürücünün fren pedalına sonuna kadar basması gerektiği durumlarda aksini tespit ederse frenlemeyi kendisi yapıyor
Bağlantı çerçeve:
Arazi araçları için hala kullanılan yürüyen aksam seklidir uzunlamasına ve çapraz kollara direkt bağlanıyor En büyük avantajı stabilitesi ve değişkenliği en büyük dezavantajı ise ağırlığı
Bi-Litronic:
Xenon farlar için Bosch'un kısaltmasıdır
Blow-by:
Silindirde yanma sırasında pistonlara giden gazlara verilen addır
Bos Ağırlık:
Kullanıma hazır bir otomobil, yüzde 90 dolu yakıt deposu ve 75kg'lik bir sürücünün toplam ağırlığı
Boxer Motor:
Silindirlerin ayni düzlemde (180 derece) karşılıklı olarak konumlandırıldığı motor
CAN:
Controller Area Network: Birbirine bağlı fonksiyonlar ağı
CBC:
Arka akstaki fren sisteminin optimal kullanımını sağlıyor
CDI:
Common rail dizel direkt enjeksiyonun Mercedes tarafından kullanılan kısaltmasıdır
Cet Sayısı:
Dizel yakıtın yanma isteğidir Bugünkü dizel motorlar 50 civarındadır
Çift Ateşleme:
Silindir basına iki buji; hava yakıt karışımının daha iyi yanmasını sağlar Ayrıca silindirdeki yanma mesafesini azaltarak sıkıştırmayı arttırır Alfa Romeo( Twin Spark) ve Mercedes bu sistemi kullanır
CO:
Karbonmonoksit'in kimyasal kısaltmasıdır Motorda tam yanma olmaması durumunda bu zararlı gaz oluşur
Common Rail:
Dizel motorlarda kullanılan yüksek basınçlı enjeksiyon sistemi
Cruise Control:
Hız sabitleyici sistem
CVT Şanzıman:
Kademesiz değişken otomatik şanzımandır Audi'de çelik zincirle mükemmel çalışır
CVVT:
Volvo’nun Vtec tarzı motoru
CW:
Sürtünme katsayısıOtomobilin rüzgara karşı direnci
Datenbus:
Tüm elektronik bileşenler birbirine bağlanır Dijital komutlar tek bir merkezden verilir Mercedes CL'de üç adet bulunur En hızlısı olan ışık dalgası ile 565 Megabaud'luk iletim mümkündür
DI:
Dizel ve benzinli motorlarda direkt enjeksiyon Yakıt, direkt olarak en iyi şekilde yanacağı yanma odasına gönderilir Dizeldeki problem sert yanma sesi idi, Audi; mükemmel bir hava-yakıt karışımı ile bunu azaltmayı basardı
Diferansiyel:
Bir akstaki iki teker arasındaki devir dengesini sağlar Özellikle virajlarda sol ve sağ tekerler farklılık gösterdiği için gereklidir
Difrensiyel kilidi:
Çekiş sağlayan tekerlerden birinin boşa dönmesini önler ve daha iyi bir yol tutuş sağlar
DIN:
Deutsches Institut für normung
Distronic:
Elektronik takip sistemiSistem öndeki araçla olan mesafe tehlikeli şekilde azalınca motor gücünü azaltıyor yada fren yapıyor
DOHC:
Üstten çift eksantrikli motor
DSC:
BMW'nin ESP sistemidir
DSP (Dynamic Shift program):
Sürücünün kullanım tarzına göre vites değişimini hızlı yada konforlu yapan akilli otomatik şanzıman
Dummy: Çarpışma testlerinde otomobilde oturan, insan vücuduna benzeyen makettir Gerçek yaralanma riskinin hesaplanmasını sağlar
_-_Terimler Sözlüğü_-_
_-_Terimler Sözlüğü_-_
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!
çelik kapı çeyiz
çelik kapı çeyiz
Re: _-_Terimler Sözlüğü_-_
E - J
EBD-EBV:
Elektronik fren gücü dağıtıcısı
ECE:
Economic Commission for Europe
ECOTEC:
Opel’in ekonomi, ekoloji ve teknoloji anlamına gelen motoru
EDC:
Electronic Diesel Control: Enjeksiyonlu dizellerin elektronik kontrol sistemidir
EDLS:
Elektronik Diferansiyel Kilidi
E-gaz:
Gaz pedalı ve motor arasındaki elektronik bağlantı
EHB:
Daha gelişim aşamasında olan elektrohidrolik fren sistemi
EMV:
Araç elektroniğinin elektro-manyetik alanlardaki davranışı Yüksek gerilim alanlarındaki gerçek davranış test edilir
EPS (Elektro Power Steering):
Elektrik motorlu hidrolik direksiyon sistemi
EON:
Enhanced Other Network: oto-radyoda diğer vericilerden alınan trafik bilgiler verilir
ESP (Electronic Stability Program):
Elektronik savrulma önleyici sistem
ETC:
Elektronik Traksiyon Kontrolu
ETS:
Elektronik Stabilite Sistemi ASR ile ilişkilidir
Fading:
Fren disklerinin ve kampanalarının aşırı ısınmasından dolayı fren etkisinin zayıflaması olayı
FIS:
Sürücü enformasyon display, eski adi yol bilgisayarı Geride bırakılan mesafe, ortalama hız, genel tüketim, dış sıcaklık gibi ilginç veriler görülüyor
Floating Car Data:
Hareket eden araçların gönderdiği veriler, telematik hesaplarına katılır
FPS:
Yangın önleme sistemi
FSI:
VW’nin “Direkt Enjeksiyonlu benzinli” motoru
Gaz Jeneratörü:
Hava yastıklarını saniyenin ondalık dilimleri içinde şişiren araçtır
GDI:
Mitsubishi’nin “Direkt Enjeksiyonlu benzinli” motoru
GPS:
Global Positioning System: Uydu yardımı ile beş metreye varan hata payları ile pozisyon tespiti Navigasyon sistemlerinin temel prensibi
GRIP:
Yol tutuşun İngilizce’si
HB:
Hatch Back5 kapılı otomobil
HC:
Hidrokarbonların kimyasal kısaltmasıdır Atik gaz bulunması istenmez, bu yüzden katalizatorde temizlenmesi gerekir
HDI:
Peugeot’un common-rail teknolojisiyle ürettiği dizel motora verdiği isim
Head Up Display:
Gösterge tablosundaki bilgileri (hız,devir) ön cama yansıtan sistem
Hibrid Motor:
Bu sistemde biri benzinli diğeri elektrikli 2 adet motor vardır
Hydropnomatik:
Karoserde çelik kollu süspansiyonlar yerine hidrolik kolların kullanılması Sadece Citroen tarafından kullanılıyor
Immobiliser:
Motoru ve otomobilin elektrik sistemini hırsızlığa karsı kilitleyen şifreli elektronik sistem
Intercooler:
Turbo kullanılan motorlarda havayı soğutan sistemdir
Işık akimi:
Işık kaynağının gücünü belirler
JIS:
Japanese Industrial Standart (jis=din)
Jeneratör:
Aküyü doldurma ve akim yaratma görevi vardır Yaygın 12V'luk akülerin yanında artan ihtiyaca göre 42V'luklar da seri üretime geçirilmek üzere Krank mili start jeneratörleri ile üretilir
EBD-EBV:
Elektronik fren gücü dağıtıcısı
ECE:
Economic Commission for Europe
ECOTEC:
Opel’in ekonomi, ekoloji ve teknoloji anlamına gelen motoru
EDC:
Electronic Diesel Control: Enjeksiyonlu dizellerin elektronik kontrol sistemidir
EDLS:
Elektronik Diferansiyel Kilidi
E-gaz:
Gaz pedalı ve motor arasındaki elektronik bağlantı
EHB:
Daha gelişim aşamasında olan elektrohidrolik fren sistemi
EMV:
Araç elektroniğinin elektro-manyetik alanlardaki davranışı Yüksek gerilim alanlarındaki gerçek davranış test edilir
EPS (Elektro Power Steering):
Elektrik motorlu hidrolik direksiyon sistemi
EON:
Enhanced Other Network: oto-radyoda diğer vericilerden alınan trafik bilgiler verilir
ESP (Electronic Stability Program):
Elektronik savrulma önleyici sistem
ETC:
Elektronik Traksiyon Kontrolu
ETS:
Elektronik Stabilite Sistemi ASR ile ilişkilidir
Fading:
Fren disklerinin ve kampanalarının aşırı ısınmasından dolayı fren etkisinin zayıflaması olayı
FIS:
Sürücü enformasyon display, eski adi yol bilgisayarı Geride bırakılan mesafe, ortalama hız, genel tüketim, dış sıcaklık gibi ilginç veriler görülüyor
Floating Car Data:
Hareket eden araçların gönderdiği veriler, telematik hesaplarına katılır
FPS:
Yangın önleme sistemi
FSI:
VW’nin “Direkt Enjeksiyonlu benzinli” motoru
Gaz Jeneratörü:
Hava yastıklarını saniyenin ondalık dilimleri içinde şişiren araçtır
GDI:
Mitsubishi’nin “Direkt Enjeksiyonlu benzinli” motoru
GPS:
Global Positioning System: Uydu yardımı ile beş metreye varan hata payları ile pozisyon tespiti Navigasyon sistemlerinin temel prensibi
GRIP:
Yol tutuşun İngilizce’si
HB:
Hatch Back5 kapılı otomobil
HC:
Hidrokarbonların kimyasal kısaltmasıdır Atik gaz bulunması istenmez, bu yüzden katalizatorde temizlenmesi gerekir
HDI:
Peugeot’un common-rail teknolojisiyle ürettiği dizel motora verdiği isim
Head Up Display:
Gösterge tablosundaki bilgileri (hız,devir) ön cama yansıtan sistem
Hibrid Motor:
Bu sistemde biri benzinli diğeri elektrikli 2 adet motor vardır
Hydropnomatik:
Karoserde çelik kollu süspansiyonlar yerine hidrolik kolların kullanılması Sadece Citroen tarafından kullanılıyor
Immobiliser:
Motoru ve otomobilin elektrik sistemini hırsızlığa karsı kilitleyen şifreli elektronik sistem
Intercooler:
Turbo kullanılan motorlarda havayı soğutan sistemdir
Işık akimi:
Işık kaynağının gücünü belirler
JIS:
Japanese Industrial Standart (jis=din)
Jeneratör:
Aküyü doldurma ve akim yaratma görevi vardır Yaygın 12V'luk akülerin yanında artan ihtiyaca göre 42V'luklar da seri üretime geçirilmek üzere Krank mili start jeneratörleri ile üretilir
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!
çelik kapı çeyiz
çelik kapı çeyiz
Re: _-_Terimler Sözlüğü_-_
K - P
Kare Motor:
Strok ve silindir çapı eşit motorlar(Opel’in Ecotec’i)
KW:
Kilowatt
Katalizator:
Egzost sisteminin parçalarından biridir ve atik gazdaki zararlı gazların azaltılmasını sağlar Yüksek ısıya dayanıklı çelik yuvasının içinde sayısız monolit doku bulunur Her birinde özel platin yüzeyler bulunur Monolitlere alternatif olarak 05mm kalınlıktaki metal folye de kullanılabilir
Klima:
Buzdolabı gibi çalışır; Kompresör aracılığı ile gaz maddesi basınç altına alınır, ısınır ve sıvılaşır, sonra soğutulur Buharlaştıktan sonra hemen hızla soğutulur Komprasor motoru için yakıt tüketimi hafif yükselir
Kompressor:
Amacı turbo ile aynidir Fakat gücünü kayış yardımıyla motordan alır Hava veya klimada soğutulacak maddeyi sıkıştıran pompadır Jaguar, Mercedes ve diğer üreticiler, kompresörleri motor gücünü arttırmak için kullanır Motor da kompresörün çalışması için biraz daha fazla yakıt tüketir
Kryogen tank:
Eksi 253 dereceye kadar sıvı hidrojenin korunmasını sağlar Çok iyi izole olması gerekir, aksi takdirde isi alimi ile yakıt deposu kapasitesinin yüzde 2'si bir günde kaybolur
Lambda sondaji:
Atik gazdaki oksijen Katalizatorun uygun çalışması için önemlidir
LED:
Işık yayan diyot Sinyaller için ek ışık kaynağıdır
LPG:
Likit petrol gazi yakıt olarak da kullanılır Propan ve bütanın rafine edilmesi ile oluşur ve 100 oktanın üzerinde bir değere sahiptir
MPV:
Çok amaçlı araç(Opel Zafira)
Methanol:
Yanma odasında kullanılan bir tur alkoldür Yanmalı motorlarda da kullanılabilir, ancak enjeksiyon sistemine uyması gerekir
MPI:
Çok noktalı enjeksiyon En uygun yakıt yanması sağlanır
MOZ:
Motor oktan sayısı Farklı bir metot ile de ROZ hesaplanır Yakıtın yakma gücünü verir MOZ, ROZ'dan biraz daha düşüktür
OBD:
On Board Diagnose Zararlı atık gazların azalması için buna uygun parçaların kullanılması
Orta diferansiyel:
Dört çeker araçlarda on ve arka aks arasında bulunur ve virajlardaki devir sayıları farkını dengeler Bazı arazi araçlarında orta diferansiyel devre dışı bırakılarak çeşitli ayarlar yapılabilir: Arkadan itişli, dört çekiş gibi
OT:
Obere Punkt: Üst nokta Pistonların, silindir içindeki yukarı-aşağı hareketlerinde ulaştığı en yüksek noktadır
Otto Motor:
Benzinli motoru ilk bulan kişi olan Nicolaus August Otto'nun adini taşıyan benzinli motor
Navigation:
Akilli yön bulma sistemi
Pasif Güvenlik:
Bir kaza durumunda yolcuların güvenliğini sağlayan etkenlerdir Emniyet kemerleri, airbag, kapı içi çelik barlar, arabanın darbe emme yapısı vs gibi
Pats:
Ford’un pasif güvenlik sistemi Sistem alarm ve immobilizer içeriyor
Prem Air:
Radyatörden gelen havayı filtre ederek zararlı ozon gazlarının %75’ini oksijene çeviren sistem (Volvo)
PSM (Porsche Stability Management):
Porsche'un kendine özgü, ESP'yle ayni isi gören sistemi
Partikül:
Atik gazlar içindeki kati parçalardır Büyüklüğü önemli değildir
Pompa-ağız:
Dizel motorlarda enjeksiyon pompası ve ağzının aynı yapı grubu içinde olmasıdır Basınç için gerekli olan güç, eksantrik milinden gelir Bu sistem 2000 bara ulasan basınçlar verebilir
Quattro:
Audi’nin 4 tekerlekten çekiş sistemi
Kare Motor:
Strok ve silindir çapı eşit motorlar(Opel’in Ecotec’i)
KW:
Kilowatt
Katalizator:
Egzost sisteminin parçalarından biridir ve atik gazdaki zararlı gazların azaltılmasını sağlar Yüksek ısıya dayanıklı çelik yuvasının içinde sayısız monolit doku bulunur Her birinde özel platin yüzeyler bulunur Monolitlere alternatif olarak 05mm kalınlıktaki metal folye de kullanılabilir
Klima:
Buzdolabı gibi çalışır; Kompresör aracılığı ile gaz maddesi basınç altına alınır, ısınır ve sıvılaşır, sonra soğutulur Buharlaştıktan sonra hemen hızla soğutulur Komprasor motoru için yakıt tüketimi hafif yükselir
Kompressor:
Amacı turbo ile aynidir Fakat gücünü kayış yardımıyla motordan alır Hava veya klimada soğutulacak maddeyi sıkıştıran pompadır Jaguar, Mercedes ve diğer üreticiler, kompresörleri motor gücünü arttırmak için kullanır Motor da kompresörün çalışması için biraz daha fazla yakıt tüketir
Kryogen tank:
Eksi 253 dereceye kadar sıvı hidrojenin korunmasını sağlar Çok iyi izole olması gerekir, aksi takdirde isi alimi ile yakıt deposu kapasitesinin yüzde 2'si bir günde kaybolur
Lambda sondaji:
Atik gazdaki oksijen Katalizatorun uygun çalışması için önemlidir
LED:
Işık yayan diyot Sinyaller için ek ışık kaynağıdır
LPG:
Likit petrol gazi yakıt olarak da kullanılır Propan ve bütanın rafine edilmesi ile oluşur ve 100 oktanın üzerinde bir değere sahiptir
MPV:
Çok amaçlı araç(Opel Zafira)
Methanol:
Yanma odasında kullanılan bir tur alkoldür Yanmalı motorlarda da kullanılabilir, ancak enjeksiyon sistemine uyması gerekir
MPI:
Çok noktalı enjeksiyon En uygun yakıt yanması sağlanır
MOZ:
Motor oktan sayısı Farklı bir metot ile de ROZ hesaplanır Yakıtın yakma gücünü verir MOZ, ROZ'dan biraz daha düşüktür
OBD:
On Board Diagnose Zararlı atık gazların azalması için buna uygun parçaların kullanılması
Orta diferansiyel:
Dört çeker araçlarda on ve arka aks arasında bulunur ve virajlardaki devir sayıları farkını dengeler Bazı arazi araçlarında orta diferansiyel devre dışı bırakılarak çeşitli ayarlar yapılabilir: Arkadan itişli, dört çekiş gibi
OT:
Obere Punkt: Üst nokta Pistonların, silindir içindeki yukarı-aşağı hareketlerinde ulaştığı en yüksek noktadır
Otto Motor:
Benzinli motoru ilk bulan kişi olan Nicolaus August Otto'nun adini taşıyan benzinli motor
Navigation:
Akilli yön bulma sistemi
Pasif Güvenlik:
Bir kaza durumunda yolcuların güvenliğini sağlayan etkenlerdir Emniyet kemerleri, airbag, kapı içi çelik barlar, arabanın darbe emme yapısı vs gibi
Pats:
Ford’un pasif güvenlik sistemi Sistem alarm ve immobilizer içeriyor
Prem Air:
Radyatörden gelen havayı filtre ederek zararlı ozon gazlarının %75’ini oksijene çeviren sistem (Volvo)
PSM (Porsche Stability Management):
Porsche'un kendine özgü, ESP'yle ayni isi gören sistemi
Partikül:
Atik gazlar içindeki kati parçalardır Büyüklüğü önemli değildir
Pompa-ağız:
Dizel motorlarda enjeksiyon pompası ve ağzının aynı yapı grubu içinde olmasıdır Basınç için gerekli olan güç, eksantrik milinden gelir Bu sistem 2000 bara ulasan basınçlar verebilir
Quattro:
Audi’nin 4 tekerlekten çekiş sistemi
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!
çelik kapı çeyiz
çelik kapı çeyiz
Re: _-_Terimler Sözlüğü_-_
R - Z
RDS:
Radio Data System: radyo istasyonlarının dijital iletimi Otoradyoda radyo istasyonu ve saat dijital görünür
Real-Time Cekis Sistemi:
Çekiş normalde ön tekerleklerdedir Fakat ön tekerlekler patinaja düşerse sistem çekiş gücünü otomatik olarak arka tekerleklere de iletir(Honda HR-V)
ROZ:
Research oktan sayısıdır ve MOZ gibi yakıtın yanma gücünü belirtir
SAE:
Society of Automotive Engineers
Selespeed:
Tiptronic’den farkı manuel olmasıFakat otomatik ve yari otomatik olarak da kullanabiliyor
Seramik:
Çok hafif bir maddedir Porsche Turbo ve Mercedes CL 55 AMG’ de disk fren malzemesi olarak kullanılır Avantajı aşınmaya karsı dayanıklı olması ve 300000km civarında ömrü olmasıdır Ayrıca ağırlığı yüzde 60 daha azdır ve sürüş konforunu arttırır
SLS:
Otomobilin yüksekliğini otomatik olarak ayarlayan sistem(Off Road araçlarda kullanılıyor)
Spaceframe:
Audi'nin A8 ve A2'de kullandığı alüminyum yürüyen aksamıdır Dokum ve kaynak hafif alaşım parçalar alüminyumla birleştiriliyor Kapılar ve tamponlar normal çelik yapılar gibi vidalanıyor Spaceframe karoserin, çelik karosere karsı yüzde 40'lik ağırlık avantajı bulunuyor Dezavantajı ise kaza sonrasındaki pahalı tamir masrafları
SOHC:
Üstten tek eksantrikli motor
SRS:
Ek güvenlik sistemi havayastigi/emniyet kemer gergisi
Super Select:
Tekerlek çekisini ihtiyaca göre ayarlayan sistem Bu sistemde çekiş 4 şekilde oluyor1) Sadece arka tekerleklerden 2)Ön ve arka tekerlekler arasında dağılım 3) Ön ve arka tekerlekler arasında eşit dağılım 4) Arazi şanzımanıyla devreye giren klasik dört tekerlekten çekiş
SUV:
Sportif hobi aracı (Honda HR-V,Toyota Rav4)
TAS(Travel Assist System):
Bu sistem bağlı olduğu GSM hattı sayesinde kaza anında otomatik olarak sos gönderiyor
TCS(ASR-ETC):
Patinaj (çekiş) kontrol sistemi
TDI:
Turbo Dizel Enjeksiyon
Tiptronic:
Şanzıman ister otomatik ister manuel olarak kullanabiliyor
TPC:
Elektronik lastik basınç kontrolü
Turbo:
Motora daha fazla hava girmesini sağlayan sistem Gücünü egzoz gazından alır
Twin Spark:
Silindir başına 2 adet buji
Vanos:
Bmw’nin değişken zamanlı subap kontrol sistemli motoru
VTEC:
Honda’nin “değişken zamanlı eksantrik mili kontrol sistemli” motoruna verdiği isim
VVT-I:
Toyota’nin “değişken zamanlı subap kontrol sistemli” motoruna verdiği isim
Wankel (Rotary) Motor:
Diğer motorlardan farkı tek silindirli olması
Yakıt Hücreli Motor:
Hidrojenin oksijenle tepkimeye girmesiyle elde edilen elektriğin elektrik motoru yardımıyla harekete dönüştürülmesi
Yağmur Sensoru:
Optik sensorler, on camin ıslandığını belirtir ve cam silecekleri çalışmaya baslar Bu sırada varsa açılır tavanda kapanır
Yari Otomatik Şanzıman:
Debriyaj pedalının olmadığı şanzımandır Bu görevi elektronik veya hidrolik pedal yapar, Günümüzde birçok üretici bu sistemi kullanıyor En son gelişimi ise Opel corsa'da kullanılan elektronik sistem Easytronik
Yükleme basıncı:
Bir turbo motorun havayı yanma odasına hangi basınçla ittirdiğini belirtir Basınç ne kadar fazla ise, silindire o kadar fazla oksijen ve yakıt gider Güç de ayni oranda artar
RDS:
Radio Data System: radyo istasyonlarının dijital iletimi Otoradyoda radyo istasyonu ve saat dijital görünür
Real-Time Cekis Sistemi:
Çekiş normalde ön tekerleklerdedir Fakat ön tekerlekler patinaja düşerse sistem çekiş gücünü otomatik olarak arka tekerleklere de iletir(Honda HR-V)
ROZ:
Research oktan sayısıdır ve MOZ gibi yakıtın yanma gücünü belirtir
SAE:
Society of Automotive Engineers
Selespeed:
Tiptronic’den farkı manuel olmasıFakat otomatik ve yari otomatik olarak da kullanabiliyor
Seramik:
Çok hafif bir maddedir Porsche Turbo ve Mercedes CL 55 AMG’ de disk fren malzemesi olarak kullanılır Avantajı aşınmaya karsı dayanıklı olması ve 300000km civarında ömrü olmasıdır Ayrıca ağırlığı yüzde 60 daha azdır ve sürüş konforunu arttırır
SLS:
Otomobilin yüksekliğini otomatik olarak ayarlayan sistem(Off Road araçlarda kullanılıyor)
Spaceframe:
Audi'nin A8 ve A2'de kullandığı alüminyum yürüyen aksamıdır Dokum ve kaynak hafif alaşım parçalar alüminyumla birleştiriliyor Kapılar ve tamponlar normal çelik yapılar gibi vidalanıyor Spaceframe karoserin, çelik karosere karsı yüzde 40'lik ağırlık avantajı bulunuyor Dezavantajı ise kaza sonrasındaki pahalı tamir masrafları
SOHC:
Üstten tek eksantrikli motor
SRS:
Ek güvenlik sistemi havayastigi/emniyet kemer gergisi
Super Select:
Tekerlek çekisini ihtiyaca göre ayarlayan sistem Bu sistemde çekiş 4 şekilde oluyor1) Sadece arka tekerleklerden 2)Ön ve arka tekerlekler arasında dağılım 3) Ön ve arka tekerlekler arasında eşit dağılım 4) Arazi şanzımanıyla devreye giren klasik dört tekerlekten çekiş
SUV:
Sportif hobi aracı (Honda HR-V,Toyota Rav4)
TAS(Travel Assist System):
Bu sistem bağlı olduğu GSM hattı sayesinde kaza anında otomatik olarak sos gönderiyor
TCS(ASR-ETC):
Patinaj (çekiş) kontrol sistemi
TDI:
Turbo Dizel Enjeksiyon
Tiptronic:
Şanzıman ister otomatik ister manuel olarak kullanabiliyor
TPC:
Elektronik lastik basınç kontrolü
Turbo:
Motora daha fazla hava girmesini sağlayan sistem Gücünü egzoz gazından alır
Twin Spark:
Silindir başına 2 adet buji
Vanos:
Bmw’nin değişken zamanlı subap kontrol sistemli motoru
VTEC:
Honda’nin “değişken zamanlı eksantrik mili kontrol sistemli” motoruna verdiği isim
VVT-I:
Toyota’nin “değişken zamanlı subap kontrol sistemli” motoruna verdiği isim
Wankel (Rotary) Motor:
Diğer motorlardan farkı tek silindirli olması
Yakıt Hücreli Motor:
Hidrojenin oksijenle tepkimeye girmesiyle elde edilen elektriğin elektrik motoru yardımıyla harekete dönüştürülmesi
Yağmur Sensoru:
Optik sensorler, on camin ıslandığını belirtir ve cam silecekleri çalışmaya baslar Bu sırada varsa açılır tavanda kapanır
Yari Otomatik Şanzıman:
Debriyaj pedalının olmadığı şanzımandır Bu görevi elektronik veya hidrolik pedal yapar, Günümüzde birçok üretici bu sistemi kullanıyor En son gelişimi ise Opel corsa'da kullanılan elektronik sistem Easytronik
Yükleme basıncı:
Bir turbo motorun havayı yanma odasına hangi basınçla ittirdiğini belirtir Basınç ne kadar fazla ise, silindire o kadar fazla oksijen ve yakıt gider Güç de ayni oranda artar
Ve… Birgün herkes ɑnlɑr, sevdiğinin kıymetini… Amɑ gidince, Amɑ bitince, Amɑ ölünce… Kısɑcɑ; İş işten geçince!
çelik kapı çeyiz
çelik kapı çeyiz
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir